#Iklan
#Iklan

PENTING..!! Jika Ingin Tetap Sehat, Berhentilah Membeli Air Ini Karena Akibatnya Sangat Mengerikan..! ((Sebarkan))

#Iklan
#Iklan
Penyusutan mendadak berat tubuhnya itu juga menyebabkan tiada lagi keceriaan pada wajah Khairul Helmi yang kini terpaksa menumpang kasih adik perempuannya di Kampung Tok Panjang, dekat sini sejak dua th.. lalu. 


Menurutnya, sejak dua th. lalu sebagus sahaja disahkan menghidap penyakit itu, selera makannya mulai berkurangan serta berat tubuhnya juga menyusut sehingga kurus kering. 

Jadi keadaannya benar­benar menyedihkan kerana kadang­kala hanya bisa terlantar di rumah akibat penyakitnya itu serta terpaksa dipapah oleh adiknya, Nurul Athirah, 24. 

“Dulu badan saya pernah meraih 100 kg jadi saya dikategorikan berbadan besar tapi sehat serta dapat bekerja sebagai operator kilang dekat Perai. 

“Namun seluruhnya beralih pada 2012 bila saya disahkan menghidap diabetes yang kronik menyebabkan berat tubuh menyusut serta kini hanya dapat terlantar dirumah dan dijaga oleh adik perempuan saya, ” katanya saat ditemui di rumahnya disini hari ini.

Tambahnya, sejak ibu bapanya berpisah, ibunya, Rosmah Sulaiman, 44, berkahwin lain serta kini menetap bersama bapa tirinya serta cuma sesekali datang menjenguknya dirumah. 

Terang Khairul Helmi, biarpun sedih dengan nasib yang menimpanya tetapi, dia reda dan pasrah atas ketentuan itu. 

“Kalau dapat diputar kembali waktu, saya mahu kembali sihat jenis dulu dan tinggalkan amalan jelek sukai minum air berkarbonat sebagai puncak penyakit ini, ” katanya. 

Sementara itu, rekannya, Mahazan Mohamad, 34, berkata, dia tidak menyangka Khairul Helmi jadi kurus akibat menghidap penyakit yang kronik karena menyangka rekannya itu selama ini diet. 

“Memang saya terkejut jika dimaklumkan yang dia menghidap diabetes kronik kerana saya sangka dia hanya berdiet. Apa pun saya tetaplah akan ada di sisinya serta memberi sokongan agar dia kembali sehat " 

http://islami-viasuara.blogspot.co.id/2017/02/penting-jika-ingin-tetap-sehat.html
#Iklan
#Iklan