#Iklan
#Iklan

SUAMI ISTRI PERLU TAHU!! Inilah 20 WAKTU YANG DILARANG RASULULLAH BERHUBUNGAN BADAN DENGAN ISTERI (( Bantu Share Ya..!!! ))

#Iklan
#Iklan
B3rhubung4n suami istri mesti ditangani penuh adab serta ada beberapa waktu yang dibolehkan dan ada saat – saat yang dilarang untuk kerjakan jalinan suami istri. Hal sejenis ini karena sebab dalam Islam jalinan suami istri yaitu melaksanakan ibadah dan bernilai pahala. 


Berikut 20 Saat Yang Dilarang Rasulullah B3rhubung4n Badan Dengan Isteri 

Berikut 20 Saat Yang Dilarang Rasulullah Terkait Tubuh Dengan Isteri 

Tentang saat saat yang dilarang untuk b3rjima’ yaitu : 

1. “Wahai Ali..! jangan sampai engkau b3rjima’ dengan isterimu pada awal (hari pertama) bln., pada pertengahannya (sehari) serta pada akhir (dua hari) di hujung bln.. Jadi sebetulnya penyakit gila, hilang ingatan babi serta sopak mudah mengenainya serta anaknya. ” 

2. “Wahai Ali..! jangan sampai b3rjima’ dengan isterimu selepas zuhor, sebenarnya jika Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak kerana jima’ saat itu, jadi ia bakal bermata juling serta syaitan begitu gemari pada manusia yang bermata juling. ” 

3. “Wahai Ali..! jangan pernah bercakap-cakap semasa jima’, sesungguhnya jika Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak dengan jima’ yang sekian, jadi anak itu tidak selamat daripada bisu. ” 

4. “Wahai Ali..! jangan sampai b3rjima’ dengan perempuanmu dengan syahwat pada perempuan lain, jadi sebenarnya yang sekian itu jika Allah s. w. t. mengurniakan kepadamu berdua anak, anak itu akan jadi pondan yang berwujud benci dan hina. ” 

5. “Wahai Ali..! jika anda berjunub di tempat tidur, jangan sampai membaca Al-Quran, jadi sebenarnya saya bimbang akan turun pada anda berdua api (bala) dari langit yang membakar anda berdua. ” 

6. “Wahai Ali..! jangan sampai b3rjima’ dengan isterimu terkecuali ada kepadamu satu tuala serta pada isterimu satu tuala. ” 

7. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berdua menyapu dengan memakai satu tuala, nanti akan jatuh syahwat keatas syahwat (salah seorang akan kuat syahwatnya dari pada yang lagi satu), jadi sesungguhnya yang sekian itu akan menyebabkan permusuhan lalu membawa anda berdua pada berpecah serta talak. ” 

8. “Wahai Ali..! jangan pernah b3rjima’ dengan isterimu saat malam ‘Aidil Fitri (Raya Puasa), jadi sebenarnya jika Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak anak itu seorang yang cacat dan tidak peroleh anak baginya kecuali sudah tua. ” 

9. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3rjima’ dengan isterimu saat malam ‘Aidil Adha, jadi sebenarnya jika anda berdua b3rjima’ saat malam itu, apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak saya bimbang ia akan jadi seorang yang berjari enam atau empat. ” 

10. “Wahai Ali..! jangan sampai anda b3rjima’ dengan isterimu dibawah cahaya matahari (dengan cara segera – direct) serta terserang warna (cahayanya), kecuali anda gunakan tutupan (bumbung), jika tidak jadi sebenarnya jika Allah mengurniakan pada anda berdua anak, nanti anak itu akan jadi seorang sentiasa hidup dalam memohon-minta dan faqir hingga mati. ” 

11. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3rjima’ dengan isterimu dibawah pohon kayu yang berbuah, jadi sebenarnya jika Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, nanti anak itu akan jadi seorang tukang gojo, tukang sebat atau seorang ketua yang bengis, ” 

12. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3rjima’ dengan isterimu saat pada azan serta iqomah, jika b3rjima’ saat sekian, sebenarnya apabila Allah mengurniakan anak pada anda berdua, nanti ia jadi seorang yang menumpahkan darah. ” 

13. “Wahai Ali..! jangan sampai anda b3rjima’ dengan isterimu semasa ia hamil kecuali anda berdua berwudhu’, apabila tidak jadi sebenarnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, nanti ia akan jadi seorang yang buta hati serta bakhil tangan. ” 

14. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3rjima’ dengan isterimu pada pertengahan (Nisfu) Sya’ban, jadi sebenarnya yang demikian itu jika Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, nanti anak itu akan memiliki tanda yang jelek pada muka serta rambutnya. ” 

15. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3rjima’ dengan isterimu pada akhir bln. (yaitu tinggal dua hari) jadi sebenarnya yang sekian itu jika Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak nanti anak itu jadi seorang yang sentiasa perlu memohon-minta. “ 

16. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3rjima’ dengan isterimu dengan syahwat pada saudara perempuannya! (ipar anda) kerana yang demikian itu sesungguhnya jika Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, nanti anak itu akan jadi penolong serta pembantu pada orang yang zalim dan pada tangannya buat kebinasaan pada manusia. ” 

17. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3rjima’ dengan isterimu diatas loteng jadi sesungguhnya yang sekian itu jika Allah s. w. t. mengurniakan anak pada anda berdua nantinya anak itu jadi seorang munafiq, pelampau yang lewat batas. ” 

18. “Wahai Ali..! jangan sampai anda b3rjima’ dengan isterimu saat malam anda akan keluar musafir kerana yang demikian itu sesungguhnya jika Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, ia akan membelanjakan harta pada yg tidak Haq, ” serta Rasulullah s. a. w. membaca ayat Al-Quran : “Innal Mubazziriina kaanu – ikhwan Nas – Syayathin. ” 

19. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3rjima’ dengan isterimu bila anda keluar bermusafir dalam tempoh tiga hari tiga malam, jadi yang demikian itu sebetulnya jika Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, nantinya ia jadi seorang pembantu pada masing-masing orang yang zalim. ” 

20. “Wahai Ali..! jangan pernah anda b3sebenarnya jika dikurniakan anak pada anda berdua, ia jadi seorang tukang sihir, sunglap, serta menginginkan dunia dari pada akhirat. ” 

Sumber : 

“WAHAI ALI PELIHARALAH WASIATKU INI SEBAGAIMANA AKU TELAH MEMELIHARANYA DARI JIBRIL A. S. ”.. 1* (1*) Al-Ikhtisyaah, ms 132-135, As-Saduq, Al-Faqih ms 456, Al- Ilal ms 174.

sumber : http://klikshare09.blogspot.co.id/2017/01/suami-istri-perlu-tahu-inilah-20-waktu.html
#Iklan
#Iklan